وزارت نیرو استخدام می‌کند + جزییات افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه خود را جدا کنند ایران خودرو: تولید سورن پلاس به‌زودی متوقف می‌شود دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور: بخشی از سد‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته‌اند زمان واریز معوقات بازنشستگان / معوقات کدام بازنشستگان پرداخت می‌شود؟ قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ / کاهش قیمت سکه مبلغ جدید یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا نهم اعلام شد / زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / کاهش نرخ دلار مدیرعامل ایران خودرو: بدون افزایش قیمت، نمی‌توانیم خودرو بفروشیم قیمت دلار مبادله‌ای، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ معامله ۵۹۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره در بورس کالا قیمت جدید طلا و سکه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۴ گمرک: تمامی ممنوعیت‌ها برای واردات تلفن همراه برداشته شد اطلاعیه بانک مرکزی درباره بانک آینده

6700 میلیارد تومان بودجه فقط برای دو شرکت راه!

دولت در اقدامی دور از انصاف فقط برای دو شرکت متعلق به وزارت راه 6700 میلیارد تومان در سال 98 بودجه اختصاص داده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 07
کد خبر: ۲۱۳۳

به گزارش راهبرد معاصر ؛ دولت دوازدهم در لایحه پیشنهادی بودجه کل کشور برای سال آینده و در بخش شرکت‌های دولتی، اعتبارات کلانی را هم برای شرکت‌های سودده و هم زیانده در نظر گرفته است. در بین شرکت های سودده و سر به سر شرکت‌های متعددی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه‌ فنی و مکانیک خاک،‌شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به چشم می‌خورد.

بر این اساس دولت پیشنهاد اعتبار 3 هزار و 286 میلیارد تومانی را برای هواپیمایی ایران‌ایر داده است. نکته جالب توجه در این جدول درج نام هما در بین شرکت‌های «سودده و سر به سر» است، شرکتی که سال‌های متمادی است مدیرانش همواره زیانده بودن آن تاکید کرده اند. این مسئله چنان در برهه‌ای از زمان بغرنج شد که دیماه سال گذشته مدیرعامل ایران ایر از استقراض 20 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان این شرکت خبر داد.

همچنین دولت برای شرکت فرودگاه‌ها اعتبار 3 هزار و 456 میلیارد تومانی، برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور حدود 130 میلیارد تومان، برای سازمان راهداری260 میلیارد تومان و برای شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک 302 میلیارد تومان پیشنهاد داده است.

به گزارش تسنیم، در حالی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی هر ساله اعتبارات کلانی را دریافت می‌کنند که هیچکدام از آنها برخلاف شعارهای تکراری شفاف‌سازی، هیچ اقدامی در رابطه با نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات انجام نداده و به هیچ مرجعی نیز پاسخگو نیستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار